BELTFOOD Markedsføring af regionen
Place Branding & Femern Bælt Regionen
Den faste forbindelse over Femern Bælt skaber store fremskridt i infrastrukturen. Ifølge de nuværende planer åbnes tunnelen i 2021. Det er derfor på høje tid at overveje, hvordan den dansk-tyske region, som opstår til den tid, gør sig (mere) attraktiv for virksomheder og talenter.
Projektet BELTFOOD beskæftiger sig derfor med emnet stedbunden markedsføring af fødevareerhvervet i Femern Bælt regionen.
Du kan få mere at vide om positionering af BELTFOOD Regionen i BELTFOOD Region Brand Book.
Få mere at vide om BELTFOOD undersøgelsen "Image & Identitet Fehmarnbelt-Region".
Yderligere Informationer om BELTFOOD Regionens strategi fås ved henvendelse til: miler@luebeck.org.
Resume af Workshop: "Place Branding & the Fehmarnbelt-Region, 27.02.2013, Holeby (DK)"
Den 27. februar 2013 mødtes udvalgte repræsentanter og beslutningstagere fra Femern Bælt regionen i Holeby til en workshop med titlen "Place-Branding & the Fehmarnbelt-Region".
Repræsentanter for de to INTERREG IV A Projekter "BELTFOOD" og "BeltTrade" havde sammen inviteret til denne workshop, for at udveksle tanker og ideer til markedsføring af Femern Bælt regionen, at opdatere hinanden om aktuel status og diskutere de fremtidige nødvendige skridt til udvikling af en fælles dansk-tysk markedsføringsstrategi i Femern Bælt regionen.
Arrangementets præsentationer kan ses her:
Præsentation af Projekt BeltTrade, Lars Wewstädt
Præsentation af Projekt BELTFOOD, Karolina Miler
Præsentation "Standortmarketing", Dr. Björn P. Jacobsen
Præsentation "BeltTrade Place Branding" Justus Schneider, kleinundpläcking gmbh
Præsentation "BELTFOOD Brand Book", Jonas Meyer, kleinundpläcking gmbh
Referat fra workshoppen